17 październik 2019

Cztery polskie uczelnie z szansą na prestiżowy, międzynarodowy certyfikat. Mają go najbardziej elitarne uczelnie świata

Szkoły biznesowe należą do najbardziej obleganych zarówno w Polsce, jak i w całej Europie – podkreśla Tim Mescon, prezes zarządu AACSB w regionie EMEA. Amerykańska organizacja non profit od ponad stu lat akredytuje najlepsze na świecie uczelnie, które kształcą na kierunkach biznesowych. Należą do nich m.in. Harvard, Stanford i MIT. W Polsce prestiżowym certyfikatem mogą się pochwalić na razie tylko dwie uczelnie: Akademia Leona Koźmińskiego w Warszawie oraz Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu, ale z AACSB współpracują już cztery kolejne.
REKLAMA

– Cały czas obserwujemy ogromne zainteresowanie edukacją biznesową na poziomie licencjackim i magisterskim – nie tylko w Polsce, lecz także w całej Europie i na świecie. Na poziomie licencjackim kierunki biznesowe i pokrewne należą do najliczniej oferowanych na terenie Europy – mówi Tim Mescon.

Jak podkreśla, polskie i europejskie szkoły, które kształcą na kierunkach biznesowych, w tej chwili nieustannie wprowadzają do oferty nowe kierunki związane z technologiami, m.in. teleinformatyką czy analizą danych. Rośnie również zainteresowanie kierunkami związanymi z przedsiębiorczością czy fintechami, które są popularne i poszukiwane przez studentów. Poza tym szkoły biznesowe kładą też duży nacisk na kompetencje najbardziej pożądane w tej chwili na rynku pracy, co oznacza, że stawiają nie tylko na twarde umiejętności, lecz także rozwijanie inteligencji emocjonalnej, umiejętności nawiązywania relacji między ludźmi i miękkich kompetencji interpersonalnych.

– W firmach panuje przekonanie, że są one w stanie przygotować absolwentów do pracy od strony technicznej, ale kandydaci muszą posiadać umiejętność współpracy z innymi ludźmi. Właśnie na tę umiejętność kładzie się obecnie bardzo duży nacisk w szkołach biznesowych – mówi Tim Mescon, prezes zarządu organizacji AACSB w regionie EMEA.

Amerykańska AACSB to najstarsza na świecie organizacja non profit, która akredytuje szkoły biznesowe i uczelnie wyższe, prowadzące działalność naukową w obszarach zarządzania, biznesu i księgowości. Prestiżową akredytacją AACSB może się pochwalić zaledwie 5 proc. uczelni biznesowych na całym świecie. W elitarnym gronie jest w tej chwili nieco ponad 800 placówek z kilkudziesięciu krajów – w tym topowe uczelnie, jak Harvard University, Yale University, Massachusetts Institute of Technology, Stanford University, London Business School i Maastricht University.

– Uzyskanie naszej akredytacji stanowi dla uczelni sposób na wyróżnienie się i potwierdzenie wysokiej jakości nauczania. W ten sposób dają światu sygnał, że spełniają określone standardy – mówi Stephanie Bryant.

Uzyskanie prestiżowej akredytacji oznacza, że uczelnia jest w stanie spełnić rygorystyczne standardy jakościowe opracowane i aktualizowane przez AACSB International. Oznacza to także m.in. większą rozpoznawalność na rynku międzynarodowym, promocję uczelni i obecność w światowych rankingach edukacyjnych.

– W celu uzyskania akredytacji trzeba spełniać 15 standardów. Poza tym uczelnie muszą mieć w swojej ofercie kierunki licencjackie oraz należeć do AACSB. Po spełnieniu tych kryteriów , muszą jeszcze przejść proces wdrażania wymaganych przez nas standardów – mówi Stephanie Bryant.

Prowadzona przez AACSB akredytacja obejmuje 15 standardów w podziale na cztery kategorie: zarządzanie strategiczne i innowacje, studenci, wykładowcy i eksperci oraz zaangażowanie akademickie i zawodowe. W trakcie kilkuletniego procesu organizacja bierze pod lupę szereg czynników, takich jak program nauczania, osiągnięcia naukowe kadry uczelni, baza dydaktyczno-naukowa czy współpraca międzynarodowa.

– Długość procesu akredytacji zależy od uczelni i od tego, w jakim stopniu spełnia ona nasze standardy w momencie przystąpienia do niego. Jeżeli większość wymogów akredytacyjnych jest spełniona już na tym etapie, nie trwa to długo. Przeciętny czas uzyskania akredytacji wynosi 4,5 roku, ale maksymalnie może trwać nawet 7 lat – mówi Stephanie Bryant.

W Polsce jak dotąd prestiżowy certyfikat jakości otrzymały tylko dwie uczelnie: Akademia Leona Koźmińskiego w Warszawie oraz Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu.

– Współpracujemy z szóstką placówek w Polsce, czwórka z nich stara się o uzyskanie akredytacji – mówi Tim Mescon, prezes zarządu organizacji AACSB w regionie EMEA.

Jedną z uczelni ubiegających się o prestiżowy certyfikat jest Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu. Kierownik sekcji ds. akredytacji i kontaktów międzynarodowych uczelni Maria Knecht-Tarczewska podkreśla, że uniwersytet przede wszystkim stara się sprostać oczekiwaniom pracodawców, dlatego programy nauczania często powstają we współpracy z pomiotami z otoczenia biznesowego, a akredytacja oparta na międzynarodowych standardach to jeden ze sposobów na podniesienie jakości kształcenia.

– Z punktu widzenia władz uczelni uzyskanie międzynarodowej akredytacji jak AACSB oznacza większą rozpoznawalność na rynku światowym. Z kolei pracownicy uczelni będą dzięki temu bardziej atrakcyjnymi partnerami do międzynarodowych zespołów badawczych. Dla studentów korzyści również są ogromne – w dobie coraz większej mobilności ważne jest dla nich to, aby móc odwiedzać uczelnie partnerskie z rożnych rejonów świata. Co więcej, standardy uczelni wpływają również na atrakcyjność dyplomów posiadanych przez studentów. Z kolei pracodawcy, którzy pozyskują pracowników z akredytowanych uczelni, mają pewność, że ci będą posiadali nie tylko wiedzę teoretyczną, ale i umiejętności potrzebne, żeby tę wiedzę właściwie realizować – mówi Maria Knecht-Tarczewska,

Co istotne, certyfikat AACSB oznacza dla uczelni również dużo szersze możliwości nawiązywania międzynarodowej współpracy – zwłaszcza w zakresie badań, publikacji naukowych, dydaktyki i wymiany, przy aktywnym wsparciu ze strony AACSB International.

– W obecnych czasach globalizacji bardzo ważne jest utrzymywanie kontaktów z partnerami biznesowymi. Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu ma ponad 213 podpisanych umów z uczelniami partnerskimi w ramach programu Erasmus+ oraz 45 umów z uniwersytetami partnerskimi. To umożliwia wymianę, zarówno studentów jak i pracowników naukowo-dydaktycznych, którzy mogą dzięki temu zyskiwać doświadczenia na rynku międzynarodowym – mówi Maria Knecht-Tarczewska.

– Wiele szkół zainteresowanych jest międzynarodową współpracą. Bardzo często za instytucje partnerskie chcą one mieć placówki akredytowane przez AACSB, stanowi to więc silny bodziec do uzyskania naszej akredytacji – dodaje Stephanie Bryant, wiceprezes zarządu i dyrektor ds. akredytacji AACSB.

Akredytacja AACSB to jeden z trzech najbardziej elitarnych, prestiżowych certyfikatów przyznawanych uczelniom biznesowym. Obok EQUIS i AMBA – wspólnie stanowią tak zwane „trzy korony”, o które ubiegają się najlepsze na świecie szkoły wyższe.

źródło: newseria.pl
PRZECZYTAJ JESZCZE
REKLAMA

Kalendarz Wydarzeń / Koncertów / Imprez w Aleksandrowie





Szanowny Czytelniku!

Przypominamy podstawowe informacje z zakresu przetwarzania danych dostarczanych przez Ciebie podczas korzystania z naszych serwisów.
Zamykając ten komunikat (kliknięcie w przycisk "Przejdź Dalej" lub "X"), zgadzasz się na wskazane poniżej działania.


Stosowanie plików cookies i innych technologii

Wraz z naszymi partnerami stosujemy pliki cookies (ciasteczka) i inne pokrewne technologie, które mają na celu:
- Zapewnienie bezpieczeństwa podczas korzystania z naszych stron
- Ulepszenie świadczonych przez nas usług poprzez wykorzystanie danych w celach analitycznych i statystycznych
- Poznanie Twoich preferencji na podstawie sposobu korzystania z naszych serwisów
- Wyświetlanie spersonalizowanych reklam, które odpowiadają Twoim zainteresowaniom

Zakres wykorzystywania plików cookies możesz określić w ustawieniach Twojej przeglądarki. Bez wprowadzenia zmian ustawień, informacje w plikach cookies mogą być zapisywane w pamięci Twojego urządzenia.


Administratorzy danych

Administratorem tych danych jesteśmy my, czyli Twoje-Miasto Sp. z o.o., ul. Legionów 57A 86-300 Grudziądz jak również nasi Zaufani Partnerzy z którymi współpracujemy. Najczęściej ta współpraca ma na celu dostosowywanie reklam, które widzisz na naszych stronach do Twoich potrzeb i zainteresowań oraz wykonywanie różnych badań mających na celu polepszanie usług internetowych i dostosowywanie ich do potrzeb użytkowników. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w Polityce Prywatności.


Jak wykorzystujemy Twoje dane

W ramach świadczonych przez nas usług staramy się wyświetlać reklamy odpowiadające Twoim zainteresowaniom, które dotyczą naszych produktów oraz produktów klientów korzystających z naszych usług reklamowych (marketing bezpośredni). W tym celu wykorzystujemy informacje zapisywane w plikach cookies, które otrzymujemy podczas korzystania z naszych stron. Nasze działania podejmowane są zgodnie z obowiązującym prawem w ramach tzw. uzasadnionego interesu administratora danych, ponieważ chcemy, by wszystkie nasze usługi, w tym wyświetlane reklamy, były najlepiej dopasowane do potrzeb użytkownika.


Wykorzystywanie Twoich danych przez naszych partnerów

Podobne działania w celach marketingowych podejmują nasi Zaufani Partnerzy, którym udostępniamy powierzchnię reklamową na naszych stronach. Wśród Zaufanych Partnerów znajdują się dostawcy technologii reklamowej, sieci reklamowe, domy mediowe, agencje interaktywne oraz reklamodawcy.
Nasi partnerzy gromadzą i wykorzystują informacje określające Twój sposób korzystania z naszych serwisów. Dzięki temu wyświetlają reklamy najbardziej dopasowane do uzyskanych informacji oraz udostępniają je innym podmiotom wyświetlającym lub zlecającym reklamę w Internecie.
W związku z reformą prawa ochrony danych osobowych nasi partnerzy potrzebują Twojej zgody na działania, których dokonują na naszych stronach. W przypadku jej udzielenia nasi partnerzy będą mogli, w ramach uzasadnionego interesu, wykorzystać Twoje informacje także dla celów analitycznych służących ocenie skuteczności podejmowanych działań marketingowych.
Pamiętaj, że ewentualna zgoda jest Twoją dobrowolną decyzją, natomiast brak jej udzielenia może wpłynąć na Twój komfort korzystania z naszych serwisów. Reklamy nieodpowiadające zainteresowaniom użytkownika są nie tylko nieatrakcyjne, ale i drażniące dla odbiorcy.

Zgodę możesz udzielić poprzez zamknięcie tego komunikatu (kliknięcie w przycisk "Przejdź do serwisu" lub "X"). Udzieloną zgodę możesz w każdej chwili wycofać, co jednak nie będzie równoznaczne z tym, że korzystanie z tych informacji do czasu wycofania zgody było niezgodne z prawem.


Jakie masz prawa?

Masz pełne prawo do zgłoszenia podmiotowi wykorzystującemu Twoje dane osobowe żądania dostępu do tych informacji, ich poprawiania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania. Pamiętaj jednak, że nie w każdym przypadku możliwe jest zrealizowanie Twoich praw w odniesieniu do informacji zapisanych w plikach cookies.

Więcej szczegółów znajdziesz w naszej Polityce Prywatności.